Hur mycket tränar vi?

Många har frågat hur ofta vi tränar och om vi tränar något annat på sidan om. De flesta av oss tränar bara poledance. Om jag går till mig själv så hade jag aldrig tränat något innan jag började med poledance. Jag avskydde verkligen allt som hade med träning att göra. Promenader var uttråkande, styrketräning likaså. Försökte mig på aerobics men det gav mig bara en bekräftelse på att jag hade noll kordination. Men jag kände att jag behövde göra något med min kropp eftersom jag alltid kämpat med att gå upp i vikt men aldrig lyckats. Jag kunde (eller kan) äta vad som helst och i princip hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. När jag började i Poledance så vägde jag endast 42 kg = skinn och ben - inga muskler. Det var 1,5 år sedan. Nu har jag lyckats gå upp 6 kg. Och det är tack vare att jag hittade en träningsform jag älskar. Den gjorde att jag gick upp i muskler istället. Jag började med att träna 1 gång i veckan, vilket jag tyckte var helt lagomt. Nu på senare tid har träningen blivit en "drog" för mig. Jag som avskydde träning. Nu älskar jag det. Jag försöker träna 3-4 ggr/vecka. Och nej, jag tränar fortfarande ingenting annat än poledance. För jag avskyr ju att träna ;) /M



Kommentarer
Postat av: Tina Wedin

oj, får man så vältränad kropp av "bara" det? :) Var helt säker på att ni tränade annat.



Har ni några bra stretch tips? Jag är vig i ljumsken men inte vid knäna, ni vet senan som går hela vägen från rumpan ner till fötterna. Jag kan alltså sitta i skreddarställning superlätt och få pannan i golvet men har svårt att nå golvet om jag står upp tex..förstår ni hur jag menar? svårt att förklara.

Så några bli vig tips uppskattas:)

2011-05-26 @ 19:04:16
URL: http://www.tinawedin.se
Postat av: Linda

Hur ofta strechar ni nu? Är det bara efter träning eller varje dag?

O hur mkt skulle du rekommendera att man strechar när man tränat i 3-4 månader? (nivå 1) Är det viktigt att kroppen är varm? Jag strechar nu i ca 30 minuter efter träning 2 ggr i veckan.(massa frågor)

2011-05-28 @ 10:35:10
URL: http://nagelmode.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har börjat med pole, går fortsättning.. har tränat 12 gånger (motsvarar 1 gång i veckan i 12 veckor) men ibland känner jag mig helt värdelös, trög haha :p hur mycket behöver man träna för att bli bra? har precis köpt en stång så kan öva lite hemma. hur länge har du tränat?

2011-06-07 @ 12:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0