Update from Thai.

Regn, regn och åter regn. Vi har lyckats hamna i någon regnstorm. Inte alls kul. Hoppas det lägger sig snart. Hur som helst. Jag har dansat POLE! Yepp. Hamnade på två mindre barer här i Krabi där dom hade stångar. Helt ensamma stod de också. Så jag var helt klart tvungen att gå upp och testa. Stångarna är mycket smalare kanske runt 40 mm. Men de fungerade utmärkt for handspring, knee hold, cross ankle reliase i allafall. Någon kom och frågade ifall jag var gymnast. Och tjejerna i baren ville att jag skulle komma och lära dom poledance någon dag i veckan. Har bilder och filmklipp. Ska se om det går att koppla in kameran till någon av datorerna. Måste även säga att efter mina "uppvisningar" så vaknade jag med världens träningsvärk. Då var det riktigt skont med en thai-massage for 40 svenska kr. Hoppas ni har det bra där hemma! /M

Kommentarer
Postat av: Vickan

Förlåt mig, för att jag är en språkpolis, men jag måste säga att det heter stänger. inte stångar.



Man säger inte bok och bokar utan böcker..

Stångar är nåt tjurar/bockar gör med hornen ;)

Men ja, som alla andra säger "vi fattar ju vad hon/han menar" men jag vill bara poängtera det, alltid bra om man kan uttrycka sig korrekt.. tycker ju jag då.. Menar inget illa..

2011-03-29 @ 12:33:10
Postat av: Vickan

För att prata om nåt roligare så var det ju grymt roligt att dom kom och frågade om du var gymnast osv, att det blev så uppskattat. Förstår att det var jätteroligt :)

2011-03-29 @ 12:34:58
Postat av: Pytte

Jag är också språkpolis... men i Norrland säj vi 'ätt skåp flera skåpar'.... så varför inte i folkmun säga, en stång... flera stångar!?? :)

Fler 'stångar' åt folket Vickan! :P Själv har jag börjat använda uttrycker att "stånga" när jag ska träna poledance... Tycker det roligt att mynta sina egna uttryck :)

2011-03-29 @ 13:37:37
URL: http://pyttefin.se
Postat av: Vickan

Jaja, ja, jag är ju från Norrland, men jo, det finns väl många olika "egna" uttryck här uppe också..

Både såna man skapar själv och lokala uttryck.



Klart alla får säga som dom vill. Jag brukar inte påpeka till folk, men det lät bara så fel tyckte jag :)



Men ja, vissa tar illa upp, vissa står på sig och tycker att ordet är rätt och vissa tar emot hjälpen och är tacksam för att dom inte visste innan liksom.



Men ja, jag förstår om ni som brukar använda det ordet vill göra det, så ska ni självklart göra det :)



2011-03-29 @ 16:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0