Wikipole.

För att ha koll på vad alla tricks heter så kan man kolla in wikipole. Det är som wikipedia men bara för poledance. Hur bra som helst. Ni kommer att märka att många av tricksen har fler än ett namn. Exempelvis på bilden nedan ser ni mig göra en Tammy, aka inverted thigh hold/goldrush/nancy/straight leg hold. Kan bli förvirrande ibland och därför är det bra att göra som oss och bestämma sig för ett namn (oftast finns det ett huvudnamn). Då vet vi vad vi menar när vi poledance-pratar med varandra /A


Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag har en liten fråga, är det så här Tammyn ska se ut eller det är en mer avancerad variant?



För wikipole visar mer om du tänker en inverted crucifix fast med ett ben framåt och så ut med kroppen lite osv..



Men iaf, om man tänker göra den som den ser ut på wikipole, och kan göra en inverted crucifix, vågar man sig på att testa detta då?



Jag tänker mig att det är bara att vinkla fram benet lite osv.. men det kanske är lätt att tappa balans eller så, eller bör man klara den om man klarar det andra?



Så jag inte ger mig in på nåt farligt och bör vänta lite tänkte jag :)

2011-03-04 @ 01:01:25
URL: http://www.poledanceprincess.blogspot.com
Postat av: A.

Hej Vickan! Det finns många olika varianter av tricken, det här var den första tammyn vi lärde oss. Jag tycker att du kan pröva dig fram, svårt att säga vad du klarar av, det kan bara du veta :)

2011-03-04 @ 09:27:09
Postat av: Vickan

Nej, det är klart :)

Men ja, jag tänkte om det inte alls är "så enkelt som att fälla fram ett ben bara" som jag tänker det.. jag vet inte om jag får fäste..



Men ja, jag ska försöka be sambon finnas till hands, så får vi se om jag klarar det :)

2011-03-04 @ 13:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0