Panik!

Ibland känns det såhär när man tränar poledance. Man har långt ifrån full koll. 



Då gäller det att kunna rädda sig själv på olika sätt själv in case of emergency. När jag började träna hade jag ett sätt att falla på, nedåt. Och det gjorde ju ont. Men när man har tränat ett tag så blir man lite som en katt. Tänk er en kissekatt som faller från en balkong, dom kan hinna vrida sig lite, typ göra en backflip och sen landa på fötterna iallafall. Nu är jag långt ifrån lika graciös som en katt även om jag gärna vill tro det. Men det jag försöker säga är att när man lärt sig kroppens olika fästningspunkter på stången så får man också bättre koll på hur man kan hinna stoppa en eventuell katastrof. Och tur är väl det. Catwoman kan nog det där med att falla snyggt och säkert. Någon kanske borde tipsa henne om poledance /A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0