Måste man stretcha?

Äh, tänkte jag. Hur viktigt kan det vara egentligen? Så jag struntade, fuskade och hoppade över stretchen. Blev tillsagd många gånger av våran tränare. Så då stod jag lydigt kvar men inte för att jag ville. Och då blir det aldrig bra. M var likadan, stel som en pinne, och även hon en riktig fuskare. Med tiden märkte vi att dom andra stelpinnarna som börjat samtidigt som oss började bli viga. Riktigt viga. Och när dom som börjat långt efter oss började gå ner i split och spagat började vi inse att det inte var så ballt att vara en stretchfuskare.

 

Men det är aldrig för sent att vända blad. Nu stretchar vi och börjar märka resultat. Pytte hjälpte mig häromdagen under stretchen med lite tips och jag kom nästan ner i spagat. Nästan, men ändå. Det är stort. Tricksen blir ju så mycket snyggare när man är vig. Kolla till exempel in den här tjejen jag hittade på nätet. Hon är ingen stretchfuskare /A


Kommentarer
Postat av: zaida

WORD! :)

2011-02-17 @ 15:37:00
URL: http://www.polfit.se
Postat av: A.

... visst;)

2011-02-17 @ 16:24:57
Postat av: Vickan

Jag är så dum numera, okej, jag har haft massor med uppehåll men förut värmde jag upp med dvd och så tränade jag och sen stretchade jag med dvd:n.



Sen tycker man det tar för lång tid, eller så har man inte tid att träna men råkar hamna vid stången och "leker" lite och rätt som det är har man tränat 1½ timme bara sådär.. fast det inte var meningen. fast man inte hade tid..



Men så blir det inte stretching efter heller. Man ska ju värma upp rejält annars sträcker man musklerna eller får andra skador, det känner jag till ordentligt. Och stretching efteråt är ju skönt och bra..



Men så är det det att jag tänker att "åh gud ska jag värma upp 30 min typ och stretcha 30 min (typ) så orkar jag inte träna.." så jag struntar i det..



Har blivit att jag känner så, då blev träningen också bara jobbig igen, precis som alla andra träningsformer.. men jag vet ju hur viktigt det är..



Jjag ska försöka skärpa till mig.. jag tycker dock inte jag blir särskilt vig, eller har inte märkt av nåt iaf, och jag tänker att jag är för gammal för att bli vigare så jag accepterar typ hur jag är..



Men jag ska skärpa till mig ändå, för att undvika skador.. :/

2011-02-17 @ 17:41:45
Postat av: Vickan

Sorry, mitt inlägg låter bara som om rent beklagande, var inte meningen. Jag vet ju att allt blir vad man gör det till.. bara svårt att hinna med träning ibland, det är det.. man försöker vara effektiv varje minut på dygnet ibland känns det som..

2011-02-17 @ 18:15:18
Postat av: A.

Ingen fara Vickan, ibland behöver man beklaga sig helt enkelt. För som jag skrev är det aldrig för sent att komma igång:)

2011-02-19 @ 18:06:36
Postat av: matilda

du får gärna ge tips på stretchövningar! Håller på och tränar så jag kan gå ner i split, har faktiskt blivit mycket vigare men det kanske finns fler sätt, kanske effektivare, än att bara försöka gå ner så långt man kan och pressa?

2011-09-17 @ 19:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0