Jag testade lyfta skrot

Jag tränar inget annat än poledance men tänkte för skoj skull att pröva lite styrketräning idag. Nu när jag också för första gången tycker att träning är roligt. Jag kom in till gymmet, såg mig omkring. Alla dessa maskiner. Hur gör jag? Ja, i allafall så gick jag till det enklaste av allt. Hantlarna. "håll ryggen rak. Översträck inte armarna, vrid hanteln när du lyfter armen uppåt." Ja typ nåt sånt. Jag var koncentrerad till max. Efter en stund av hantellyft så blev jag sjukt uttråkad, jag gjorde inte heller rätt längre. Hepp, Jag la ifrån mig hantlarna och gick till benpressen. Samtidigt tittade jag mig försiktigt ómkring och tänkte, vart är alla skratt? vart finns den härliga stämningen? Vart FAAAAN finns stången? Nä ni. Styrketräning är inget för mig. För mig blir det för mycket fokus på att träna bara för att få muskler. Jag gillar det här med att kunna leka, sätta lite trix, snurra lite utan att ens behöva tänka på att kroppen tränas samtidigt. Leka och få muskler på köpet. Det är min grej. /M






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0