Hit me with that flow.

Jag har prövat på det mesta inom träning. Tennis, simning, pingis, fotboll, taekwondo, slalom m.m. Vissa sporter höll längre än andra. Pingiskarriären blev kort. Fotbollen höll ett par år, jag kallade mig själv för "muren" och var hyfsad som back. Taekwondon gillade jag, fixade att göra en rätt ball tornado. Sen kom fjortisåren och träningen var inte så prioriterad. Åren gick och hälsa/träna-vågen svepte med mig. Jag köpte träningskort och började hoppa mellan gruppträningar. Pliktskyldigt tränade jag 2-3ggr i veckan. Ibland ingenting och ibland mer. Nu i efterhand inser jag att min kropp var där, men inte jag. Medan jag på yogan stod i hunden tänkte jag på vad jag skulle göra på kvällen. Jag lyfte vikter på bodypumpen och tänkte på killar. Och på spinningen snurrade benen men i huvudet snurrade senaste föreläsningen och tankar på tentan. Det är inte att träna.

När jag tränar poledance tänker jag inte på någonting annat. Man vet att man hittat rätt träningsform när man känner att man är i ett flow. "Flow uppstår då en person med tillräcklig medvetenhet ägnar sig åt en verksamhet med ett definierat mål. Det kännetecknas av att koncentrationen intensifieras, att medvetenheten ökar och att känslan av passerande tid upphör. Efteråt upplever man en känsla av tillfredsställelse inombords". /A


Kommentarer
Postat av: Astrid Vedlund

Vad kul dina poster verkar vara! kommer definitivt läsa igen! (: Ha en bra helg =P

2011-02-23 @ 17:58:18
URL: http://jade.se
Postat av: A.

Tack Astrid, vad kul att höra!

2011-02-24 @ 22:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0