Lite pinsamt.

Har precis kommit från Naprapaten. Han frågade mig såklart vad jag hade för problem och jag svarade att jag säkerligen hade "hundra låsningar" i ryggen. Hur som helst, jag la mig på britsen, han kände och tryckte och sa: "Nej Maria du har inga låsningar, utan rejäl muskelvärk. Och jag måste säga att du är sjukt stark i din rygg, vilka muskler. Du är helt enkelt för stark." Det är tack vare att jag tränar poledance inflikade jag snabbt. Sen berättade han att när man är väldigt stark i ryggen så är det lätt att kotorna (?) pressas ihop när man tar i och tränar, detta leder då till att ingen ledvätska kommer ut, som i sin tur leder till att man blir väldigt stel i ryggen. Så man kan säga att jag gick till Naprapaten med en rejäl träningsvärk/muskelvärk i tron om att jag hade hundra låsningar. För att jag ska undvika dessa problem i framtiden så är stretchen av skuldor, nacke och rygg a och o men också regelbunden massage. Men efter lite uppmjukning av musklerna känns det oerhört mycket bättre, och hädanefter ska jag lära mig att träningsvärk inte är låsningar. /M


Kommentarer
Postat av: Linda

Tur det inte var någontin allvarligt iallafall :)

2011-08-19 @ 18:50:43
URL: http://writingl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0