Uppdatering.

Hej alla!
 
Dålig uppdatering, jag vet. Har haft fullt upp med annat under jul och nyår. Sen är det även lite körigt att få vardagen och träningen att fungera då man har en liten bebis att ta hand om. Så bloggandet kommer därför i andra hand. 
 
På den senaste träningen gjorde jag illa mig i axeln (träna aldrig handspring/iron-x ouppvärmd :/) och har därför kört lite Hoop i stället. Ska försöka lägga upp ett klipp senare. Som sagt, är helt ny då det gäller Hoop men fy tusan vad kul det är. En helt ny utmaning. Det gillas!!
 
Sen måste jag också ta tag i min stretch. Vet att jag sagt det förut men jag HATAR att stretcha men det är ett MÅSTE, speciellt för mig som är sjukt stel. Senast jag försökte mig på bryggan så kändes det obehagligt i magen, vet inte om det har med graviditeten att göra? Så jag har inte vågat mig på den igen. Men ska göra ett nytt försök.
 
Sen skulle jag verkligen behöva några grymma stretchtips för baksida lår, bröstrygg och svank! Eller ja, varför inte alla grymma tips då det gäller split och spagat. Gärna filmade övningar men alla tips mottages tacksamt! :) Hoppas ni alla haft en mysig julhelg! //M
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Y

OK, här kommer världens längsta kommentar:

När jag började stretcha baksida lår gjorde jag det mycket i vardagen, satt med raka ben på golvet framför tvn och stretchade, försökte nå tårna osv. Försökte knyta skorna med raka ben osv :) Nu vet inte jag hur vig du är, men är man hyfsat stel så är det effektivt.
Jag har tävlingsdansat på hög nivå så jag är ganska stretch-van, och det viktiga är inte vilka övningar man gör utan att man faktiskt stretchar ofta. Man känner ju själv vad som stretchar baksida lår t.ex, det finns ju ingen magisk övning som är bäst för alla. Det viktiga är som sagt ATT man stretchar.

Kan iaf posta två stretchövningar för spagat som jag har gjort mycket och gillar :)

För spagat är det viktigaste baksida lår och höftböjare:
Baksida lår: http://www.osteoarthritisblog.com/wp-content/uploads/2010/12/standing-hamstring-stretch.jpg Lätt bästa övningen, kan göras oavsett om man är jättestel eller väldigt vig. Lite böjda ben för att stretcha bara baksida lår, raka ben för hela baksidan av benet, lår+vader. Eftersom man ska ha raka ben om man vill ha raka ben i spagat så kör jag på det :)

Höftböjare:http://www.zehrchiropractic.com/wp-content/uploads/2012/03/hip-flexor-stretch1.gif
Känns det inte så pressa höften framåt(neråt. Viktigt att knät inte kommer framför tårna, det är onödigt påfrestande för knäleden.

Lycka till med stretchandet :)

2013-01-08 @ 17:48:11
Postat av: Marie

Publicera gärna tipsen sen. Jag behöver också stretcha mer :P

2013-01-08 @ 18:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0