Aj...

Jag får lätt ont i handlederna. Märkt att det smyger på speciellt i tricks där det krävs mycket armstyrka och jag inte orkar tillräckligt. Det leder till att jag belastar fel och det går nästan ilningar i armarna. Inte bra alls. Så för att undvika skador använder jag handledskydd som stabiliserar. Men först och främst försöker jag träna jag upp de muskelgrupper jag behöver och vilar ett tag från just det tricket. För att återkomma och se om det går bättre. Och så fortsätter det fram och tillbaka. Det är viktigt att lyssna på kroppen när den säger ifrån.

Dom här handledsskydden köpte jag från stadium för 99kr /A

Kommentarer
Postat av: Vickan

Tack för tipset!



Jag har redan haft mycket problem med handled/musarm osv tidigare, högra handleden var ju förtvinad sa min sjukgymnast.



Men den är bättre nu, mer tränad tror jag.



Men ja, det är skönt om man har handledsskydd, dessa verkar ju bättre än såna enkla jag har.

Ska ta en titt på dessa :)

2011-02-28 @ 12:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0