Vad har du i väskan?

Idag har jag, Pytte, äran att få gästblogga. Jag tänkte lite snabbt berätta vad som finns i min poleträningsväska och vad som kan vara bra att ha med sig när man tränar pole.



1. Vattenflaska och sprayflaska med ytdesinfektion -must have!
2. Diverse ledskydd till utsatta kroppsdelar, -bra att ha!
3. Microfibertrasa till stången, frottéhandduk till kroppen, -fräscht att slippa dela kroppskryddor med andra!
4. Skavsårsplåster samt tejp (leukoplast), - små olyckor händer så lätt!
5. Klisterspray -ovärderlig när greppet är obefintligt och frustrationen är total!
6. Penna och papper - Sriv upp nya trix och kombinationer.
7. Ipod och kamera - ha med egen musik och föreviga ögonblicket på bild!
8. Benvärmare- håller dig varm under passet samt under stretchen .

Någon annan som har tips på vad som är bra att ha i väskan??
/Pytte


Kommentarer
Postat av: D

ett par hotpants kanske....;)

2011-04-01 @ 12:34:53
Postat av: Emmy

klisterspray? tell me more! jag har med flytkrita istället, och ja, ett par hotpants :) har inte ledskydd, däremot svettband för handlederna som skyddar när jag tränar mycket snurrar då jag har en tendens att sakta men säkert slipa av handledshuden...

2011-04-01 @ 12:46:13
Postat av: Pytte

D: Men dom har jag ju påååå mig!! möjlighen ett par reservpants kanske att ha iiii väskan :P



Emmy: Klistersprayen är sån som man använder vid stavhopp. Ger ett grymt bra klistrigt fäste när du absolut iiiintee har grepp för att testa ett nytt trick. Men bör användas sparsamt tycker jag. Svårt att få bort från stången... dessutom är det bättre att nöta tills man faktiskt har ett stadigt och säkert grepp så man inte skadar sig. Men ibland så mååste man kanske bara fuska lite...

spraya bara liiiite liiiite liiite i händerna. Klistret är inte att rekomendera till snurrande trix!



http://www.mikabsport.se/jo-klisterspray/272-0

2011-04-01 @ 12:59:36
URL: http://pyttefin.se
Postat av: Vickan

Lät superbra allting, men jag måste fråga, så man får ha med sig typ trasor och medel och typ mighty grip om man vill? ifall man verkligen känner att greppet sviker..



För när jag var på typ prova-på-tillfälle så kände jag redan då att jag gled mycket så jag kunde liksom inte hålla mig uppe mycket alls, och då tänker man att det är styrkan som fattas.



Men så fort jag får det grepp jag ska ha så kan jag ju lyfta mig osv osv....



Oftast hemma springer jag mest faktiskt och tvättar av händerna, ibland blir det mighty grip om jag filmar och inte vill springa och tvätta händerna mitt i alltihop :)



Men är det alltså okej att ha med sig produkter? eller det är mest för er som tränar själva på open pole?



Så man vet liksom :)

2011-04-01 @ 16:22:14
Postat av: Minnie

hej, vart har du köpt ledskydden? jag har för handlederna, men ser att du har ett större (det blå)- kan ma använda det under brösten för att skydda revben? jag är nämligen skadad i revbenen nu och skulle behöva nåt sånt när jag kan komma igång lite igen..

2011-04-01 @ 18:15:23
Postat av: Pytte

Minnie: Det "stora" skyddet är ett ryggskydd och stabilicerar och värmer och det har jag faktiskt köpt på Lidl (!) :) Mina övriga skydd (handled och knä) har jag fått förskriven av sjukgymnast. Har ännu ett handledsskydd och knäskydd so mär köpt på intersport. Du kan säkert dra upp ryggskyddet under brösten men jag vet inte om det ger något stöd för dina revben. Tror nog att det är klokt och viktigt att du läker ordentligt först innan du ger dig ut på stången igen, men du skulle säkert kunna testa med ett skydd som lite "stötdämpning" i början när du kommer igång igen. Skadade revben gör ju så förbaskat onda! Lycka till!!!



Vickan: Trasor är inga problem att ha med sig och det är samma typ av ytdesinfektion som vi använder i studion som jag använder hemma. Mighty grip fastnar ju mest på dom egna händerna så det är nog inga problem att ha i studion heller. Klistersprayen är inte att rekomendera om man delar stång med någon, eftersom den fastnar hårt på stången och på händerna. Jag använder den mest som en sista utväg när jag provat, provat och provat lite till och det bara inte gååår!! Men i så fall är det på op och egen träning jag använder den. Du har rätt i att greppstyrkan kommer med tiden och man lär man sig att lita på sitt grepp och sin styrka. Jag vet en tjej som har en studio i Sthlm som efter några års pole kom på att hon kunde göra en "bat" med byxor på!(!!!) -Greppet kommer!

2011-04-01 @ 19:08:03
URL: http://pyttefin.se
Postat av: D

Hahaha...tänkte du kanske glömt bort dem....;)

2011-04-01 @ 19:33:00
Postat av: Lisa

Vart kan man köpa klisterspray? Jeg har två andre typer: Mighty grip (pulver) och en som heter dry hands och som är flytande. Vet någon vart man kan köpa större flaskor eller då evt klisterspray.

Lisa

http://stangdans.blogspot.com/

2011-04-02 @ 14:37:21
URL: http://stangdans.blogspot.com/
Postat av: Pytte

Lisa: På internet, här till exempel http://www.mikabsport.se/jo-klisterspray/272-0



Men jag rekomenderar som sagt att använda den sparsamt, typ i "nödfall". Den är svår att få bort från händer och stång. Fungerar inte bra till snurrande trix.



Jag själv använder varken mighty grip eller dry hands, så tyvärr vet jag inte om det finns större flaskor. Kanske någon annan där ute har bättre koll?

2011-04-02 @ 20:25:49
URL: http://pyttefin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0