Första polehjälpen

En olycka händer så lätt, särskilt inom poledance! I alla fall dom små olyckorna som skrubbsur, skavsår, brännsår, blåmärken, sträckningar osv. Tänkte berätta vad mitt egna personliga "första polehjälpen-kit" innehåller. Kom ihåg att alltid rådgöra med din läkare eller farmaceut/apotekare innan du använder nya läkemedel!




 
Hirudoidsalva mot blåmärken, påskyndar läkning av ytliga hematom.



Skavsårsplåster samt skärsårsplåster, lindrar smärta och påskyndar läkningen av poleblåsor eller avskalad hud.


Hudtejpen leukoplast fungerar bra att dra ihop blödande sår med, kombinera med en liten kompress, håller bättre än vanliga plåster tycker jag.

Tigerbalsam är skönt att stryka på vid sträckningar eller skadade muskler dagen efter träning. Ersätter dock INTE stretch och bör inte användas när du tränar på stången, -halkrisk!

Mezinc, medicinska plåster påskyndar läkningen av diverse sår som skrubbsår, skärsår och hudsprickor. Helt otroligt!


Xylocainsalva, smärtstillande salva som inte stör läkningen. Sår där huden skalats av bränner ju så förbaskat!


Undvik fall från stången, träna inte med vardagskläder på!!! Vår tränare Zaida slarvade med detta här om dagen vilket resulterade i en präktig faceplant. Spräckt näsvinge invändigt, ont i nacken och näsblod blev påföljden. I sådana fall uppsök läkare! :)

/Pytte

Kommentarer
Postat av: Vickan

Ajajajajaj! Så näsan knäcktes t.o.m, det visste jag inte.. det såg inte så illa ut då jag träffade henne, men funderade på hur illa det gått egentligen. Men fy vad hemskt! Hoppas hon blir bra snart i näsan och nacken osv :(

2011-04-03 @ 13:53:42
Postat av: Pytte

Vickan: Nej jag tror inte att näsbenet knäcktes... men insidan huden spräcktes så som jag förstod det.

2011-04-03 @ 16:11:51
URL: http://pyttefin.se
Postat av: Vickan

Åh, okej, tur det då isåfall. Riktigt hemskt annars.. men hemskt ändå såklart. Och inte kul med nacken heller. Hoppas hon blir bra snart iaf.

2011-04-03 @ 19:24:47
URL: http://www.poledanceprincess.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0