Dåligt grepp, nej tack!

Tänkte idag skriva om ett fenomen som nog alla polers upplevt: dåligt grepp! Det finns ingenting i poleväg som gör mig så frustrerad som när greppet är uruselt. Orsakerna kan vara flera har mina polers och jag kommit fram till: Kalla stänger, torr luft i lokalen, för torr hud och torra händer, svettiga eller feta/oljiga händer. 

Är detta lösningen på våra problem?


Dry hands: flytande, smörj in händerna och låt torka, stoppar svettning.

Grippy, magnesium/krita/talk: Används inom styrkelyftning och klättring för att ge bra grepp


Mighty grip: Pulver som man gnider in händerna med (innehåll?)

Mighty grip pole dance gloves: träningshandskar

Tite grip: Lotion som smörjs in och får torka. Stoppar perspiration.


Ytdesinfektion: Jag rengör alltid min stång med ytdesinfektion, billigt, bra och förstör inte finishen på stången!

 

Jag är en av dom som knappt testat de grepprodukterna som finns på marknaden, utan jag kämpar på för att stärka mitt naturlig grepp och kan därför inte ge rättvisa omdömen. Kan ni andra dela med er av era erfarenheter?

//Pytte


Kommentarer
Postat av: Pytte

Det jag tycker är nämnvärt är att det är otroligt svårt att få reda på innehållsdeklarationer gällande produkterna. Jag har endast hittat vad titegrip och grippy innehåller.



Jag misstänker att de flytande produkterna innehåller en hel del aluminium och de i pulverform innehåller talk och magnesium.

2011-04-11 @ 11:12:03
URL: http://pyttefin.se
Postat av: Vickan

Tite grip funkade inte för mig, men Mighty grip funkar rätt bra.



Mighty grip handskarna har jag utan sån "tack" grej.. bara slät insida i skinn typ.. men dom är inte bra alls.. men ja, ska man ha grepp borde man välja den med mer "tacky" insidan eller vad man ska säga :)



Jag kör också den ytrengöringen och sen springer jag ofta och tvättar händerna med tvål och vatten, det funkar faktiskt bäst typ.. men ibland kör jag mighty grip.



Och ja, det sägs ju att man mest använder produkterna tills man tränat upp greppet i händerna osv.



Men ibland är man ju för torr eller för fet/flottig/svettig i händerna liksom, så man glider.. så man måste ha nåt, så är det nog inom många sporter..



Då hjälper det ju inte riktigt om man har tränat upp händerna.. men ja, jag kör mighty grip ibland iaf :)

2011-04-11 @ 12:17:34
URL: http://www.poledanceprincess.blogspot.com/
Postat av: zenia

Nämnde inte du "klisterspray" i ett tidigare inlägg? Hur pass bra blir greppet med det?



Jag använder inte heller greppmedel vid varje träningspass men när jag ska testa nya grejer och är för feg så kör jag med lite tite grip eller mighty grip :)

2011-04-12 @ 10:01:57
URL: http://www.zeniamelina.blogspot.com
Postat av: Pytte

Zenia: Ja just j*klar... :) det stämmer.. haha. den glömde jag! Med klistersprayen blir greppet väldigt bra men klistrigt.... FÖR klistrigt i många avseenden. Funkar som sagt inte till snurrar och typ hela stången får en kladdig hinna som måste tvättas bort, (men den är ju imnte heller utvecklad för pole). Använder den endast i "nödfall" eller när jag ska testa nya trix och så. Men första greppet man tar med klistret på är väldigt bra!

2011-04-12 @ 11:44:57
URL: http://pyttefin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
polefitness -
bloglovin
Sport bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0